%fast maker  - انتخاب فیلامت برای پرینت سه بعدی

انتخاب فیلامت برای پرینت سه بعدی

مواد اولیه مورد استفاده در پرینتر سه بعدی به همان اندازه محصولاتی که حاصل این فرایند هستند متنوع هستند.تیم ما با چندین سال سابقه در پرینت سه بعدی و کسب تجربه کار با مواد اولیه مختلف مفتخر است شما را با این مواد اولیه ها آشنا کند تا شما بتوانید علاوه بر شناخت آن ها ، بسته به نیاز خود بهترین مواد رو برای پرینت سه بعدی طرح خود انتخاب کنید.

محبوب ترینه آن ها مواد پلاستیکی هستند که بیشتر پرینترهای خانگی از آن استفاده میکنند.اما برخی از پرینتر های امروزی تا ۱۰۵ ماده را پشتیبانی میکنند.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با پرکاربرد ترین و پر طرفدار ترین این مواد آشنا کنیم.

 

۱:ABS

برای این ماده میتوان لگو ها را مثال زد،حال میتوان پی برد که چرا پلاستیک ABS یکی از محبوب ترین مواد پرینت سه بعدی میباشد.

این مواد مقرون به صرفه،قوی و سبک است و به شما امکان پرینت قطعات با دوام را میدهد.این ماده را در دمای ۲۲۰ تا ۲۵۰ درجه سانتیگراد میتوان پرینت کرد و توصیه میشود از فضای باز و تهویه مناسب استفاده کنید.یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که این ماده تمایل زیادی به جمع شدن یا به اصطلاح شیرینگ دارند و برای جلوگیری از آن باید یه صفحه زیرین گرم داشته باشید تا بتوانید تا حدودی از این کار جلوگیری کنید.

 

نکات مثبت

نکات منفی منفی

کم هزینه
بوی تند هنگام چاپ تولید می کند
مقاومت در برابر سایش
تمایل برای کوچک شدن
مقاومت در برابر حرارت
تا حدودی صاف

 

۲:PLA

Polylactic که معمولا به نام PLA شناخته میشود، یکی از محبوب ترین مواد مورد استفاده درپرینت رومیزی سه بعدی است.یکی از ویژگی های این ماده این است که میتواند در دمای پایین پرینت شود.

این ماده برخلاف ABS در هنگام گرم شدن ، عطر و بوی دلپذیری را منتشر می کند. به همین دلیل ، بسیاری از افراد آن را نسبت به ABS ترجیح می دهند. PLA در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود است و همچنین در انواع کامپوزیت وجود دارد که می توانید به عنوان مثال چوب یا فلز را به آن بدهید.

 

نکات مثبت نکات منفی منفی
کم هزینه مقاومت حرارتی پایین
دقت ابعادی خوب فیلامت شکننده
عمر بالا
تا حدودی صاف

 

 

۳:Nylon

نایلون (a.k.a. Polyamide) یک ماده محبوب در صنعت پلاستیک است که به دلیل مقاومت و انعطاف پذیری،بسیار معروف است.دمایی که با این ماده میتوان پرینت کرد ۲۵۰ درجه سانتی گراد میباشد،اما برخی از شرکت ها با ترکیب های شیمیایی، دمای پرینت آن را به ۲۲۰ درجه کاهش دادند.نایلون رطوبت محیط اطراف خود را جذب می کنند وباعث میشود پرینت شما کیفیت خودش را از دست بدهد.بنابراین به توجه ویژه ای نیاز دارد.

 

نکات مثبت نکات منفی منفی
سخت و تا حدی انعطاف پذیر مبرای محیط های مرطوب و مرطوب مناسب نیست
مقاومت در برابر ضربه زیاد رشته های خشک نادرست می توانند باعث نقص چاپ شوند
بوی نامطبوع در هنگام چاپ ندارد
مقاومت در برابر سایش

 

 

۴:PET

این ماده جایزگزینی مناسب برای ABS میباشد،چون بر خلاف آن PET در هنگام ذوب بویی ندارد اما همان انداره قوی و انعطاف پذیر استو مهم تر از همه این است که نیاز به صفحه زیرین گرم ندارد.این ماده میتواند با کاغذ سمباده،پولیش شود و قابل رنگ آمیزی با رنگ های اکریلیک است.

پیشنهاد خواندن این مطلب
خدمات پرینت سه بعدی

 

نکات مثبت نکات منفی منفی
مقاومت بالا در برابر رطوبت ایجاد پرز بر روی رشته
قابل بازیافت
مقاومت سایشی بالا
مقاومت در برابر سایشقابل اتصال با انواع چسب

 

 

۵: HIPS

HIPS یا پلی استایرن،یک ماده پشتیبانی قابل حل است که معمولاً با ABS استفاده می شود. هنگامی که به عنوان مواد پشتیبانی مورد استفاده قرار می گیرد ،می تواند در d-Limonene حل شود و چاپ شما را از هرگونه علامت گذاری ناشی از حذف پشتیبانی خلاص کند. HIPS بسیاری از ویژگی های چاپی مشابه ABS را دارد.این ماده نه تنها برای پشتیبانی از چاپهای ABS شما عالی است ، بلکه از نظر ابعادی پایدار تر و کمی سبک تر از ABS است.

 

نکات مثبت نکات منفی منفی
کم هزینه درجه حرارت بالای پرینت
مقاوم در برابرضربه و نفوذ آب نیاز به فضای باز
سبک وزن
قابل حل توسط d-Limonene

 

۶: PVA

PVA یا همان پلی وینیل الکل یک پلیمر نرم و تخریب پذیر است که نسبت به رطوبت بسیار حساس است.این ماده همانند HIPS برای استفاده به عنوان ماده پشتیبانی محلول طراحی شده است،در حالی که سایر مواد پشتیبانی برای حل نیاز به مواد شیمیایی خاصی دارند ، PVA در آب نیز محلول است.

 

نکات مثبت نکات منفی منفی
قابل حل شدن در آب حساس به رطوبت
به حلال های خاص مورد نیاز نیست قیمت بسیار بالا

 

۷: Polycarbonate

پلی کربنات ماده ای با استحکام بالا است که برای محیط های سخت و کاربردهای مهندسی در نظر گرفته شده است.این مواد در برابر دما و ضربه مقاومت بالایی دارد.همچنین می تواند بدون شکستن خم شود. پلی کربنات رطوبت هوا را جذب می کند و این بر عملکرد و قدرت چاپ آن تأثیر می گذارد.این مواد برای پرینت به دمای بسیار بالایی نیاز دارد.

 

نکات مثبت نکات منفی منفی
مقاوم در برابر ضربه به دمای چاپ بسیار بالا احتیاج دارد
مقاومت در برابر حرارت بالا رطوبت هوا را که می تواند باعث نقص در پرینت شود ، جذب می کند.
به طور طبیعی شفاف است

 

۸:TPU

TPU محصولی است که مجموعه ای از خصوصیات منحصر به فرد را ارائه می دهد.این مواد دارای خاصیت کشسانی لاستیکی است که اونو از رایج ترین مواد مثل ABS و PLA متمایز می کنه. همچنین در برابر سایش مقاوم است و نشان داده حتی در دماهای پایین نیز عملکرد خوبی داره. TPU به طور کلی برای چاپ محصولاتی که در حین استفاده نیاز به خم شدن دارند،از جمله کالاهای ورزشی ، وسایل پزشکی ، کفش و… مناسب است.

 

نکات مثبت نکات منفی منفی
انعطاف پذیر و نرم چاپ دشوار
ماندگاری بالا امکان حباب و رشته
مقاومت در برابر ضربه

 

چاپ پرینت سه بعدی فست میکر

شروع سفارش و استعلام قیمت پرینت سه بعدی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *