قیمت پرینت سه بعدی و محاسبه خدمات چاپ سه بعدی

 

%fast maker  - قیمت پرینت سه بعدی و محاسبه خدمات چاپ سه بعدی

قیمت پرینت سه بعدی و محاسبه خدمات چاپ سه بعدی

قیمت پرینت سه بعدی و محاسبه خدمات چاپ سه بعدی روش هایی دارد که قصد داریم در این مطلب به طور کامل درباره آن ها توضیحات لازم را ارائه دهیم.محاسبه قیمت پرینت سه بعدی توسط ما ، بعد از دریافت فایل شما ،براساس مدت زمات پرینت و وزن ماده مصرفی  انجام می شود.

 

نحوه محاسبه قیمت خدمات پرینت سه بعدی

 

  • قیمت خدمات پرینت سه بعدی در ایران یا به صورت ساعتی یا ترکیبی از گرم و ساعت محاسبه میشود.
  • فست میکر خدمات پرینت سه بعدی را به صورت ترکیبی از گرم مواد مصرف شده و ساعت کار دستگاه محاسبه میکند.
  • برای محاسبه قیمت پرینت سه بعدی حتما به فایل طراحی شده نیاز هست .
  • با وارد کردن این فایل در نرم افزار های مخصوص پرینتر های سه بعدی و نیز اعمال تنظیمات لازم جهت ساخت قطعه مورد نظر مانند تراکم لایه ها ، تراکم داخلی ، سرعت و …  ساعت کار دستگاه و گرم ماده مصرفی قبل از انجام عملیات چاپ سه بعدی ، محاسبه می شود .محاسبه قیمت پرینت سه بعدی توسط شرکت ها انجام می شود .
  • در شرکت هایی که به صورت ساعتی کار میکنند قیمت هر ساعت بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان محاسبه می شود . این تفاوت قیمت به عوامل مختلفی مثل کیفیت دستگاه ، کیفیت مواد ، موقعیت جغرافیایی و … مربوط می شود . محاسبه قیمت به صورت ساعتی دارای مشکلاتی می باشد از جمله اینکه وقتی قطعه ای به درخواست مشتری با تراکم لایه بالایی درخواست شود این  دقت در گرم ماده مصرفی نسبت به یک قطعه با تراکم لایه پایین ، تفاوت خیلی کمی دارد ، ولی در ساعت کار دستگاه تفاوت خیلی زیادی به وجود می آید و ممکن یک قطعه با تراکم لایه پایین (مثلا ۰٫۳ میلیمتر ) زده میشود قیمت ۲۰ هزار تومانی داشته باشد و یک قطعه با تراکم لایه زیاد ( مثلا ۰٫۱ میلیمتر ) قیمت ۲۰۰ هزار تومانی داشته باشد . در هر دو مثال گرم ماده مصرفی تقریبا ثابت است . برای حل این موضوع ما در فست میکر محاسبه قیمت را به صورت ترکیبی از گرم و ساعت در نظر گرفته ایم تا این موضوع برطرف گردد ، یعنی اگر یک قطعه چه با تراکم بالا یا تراکم پایین زده شود ، گرم ماده مصرفی ثابت بوده و قیمت یکسانی دارند و فقط قیمت ساعت پرینت از مشتری گرفته می شود .

 

%fast maker  - قیمت پرینت سه بعدی و محاسبه خدمات چاپ سه بعدی

رابطه پارامتر های کیفیت قطعه شما و قیمت پرینت سه بعدی

۱- تراکم لایه های پرینت سه بعدی :

این پارامتر میزان فاصله هر لایه از پرینت را مشخص میکند و از ۰٫۱ میلیمتر تا ۰٫۳ میلیمتر قابل تغییر می باشد . هر چه این عدد کمتر باشد قیمت افزایش پیدا میکند و کیفیت سطح و مقاومت قطعه بالاتر میرود . برای آشنایی بیشتر با تراکم لایه ها کلیک کنید .

پیشنهاد خواندن این مطلب
معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

۲- تراکم داخلی قطعه در چاپ سه بعدی :

این پارامتر میزان پرشدگی فضاهای داخل قطعه (یا اصطلاحا گوشت کار) را مشخص میکند و از ۰ تا ۱۰۰ درصد قابل تغییر است . هر چه این درصد کمتر باشد قیمت ارزان تر و مقاومت قطعه کاهش می یابد.

۳- ساپورت ها (تکیه گاه ها) :

بعضی از قطعات متناسب با شکل هندسی که دارند گاها نیازمند ساپورت گذاری در هنگام پرینت هستند . این کار برای جلوگیری از ریزش مواد در هنگام پرینت انجام میشود . برای اطلاع بیشتر از بحث ساپورت ها روی لینک کلیک کنید . ساپورت ها به گرم مواد مصرفی و نیز ساعت پرینت اضافه میکنند و در نتیجه قیمت افزایش پیدا میکند .

%fast maker  - قیمت پرینت سه بعدی و محاسبه خدمات چاپ سه بعدی

اگر برای استعلام قیمت پرینت سه بعدی نیاز هست تا از مراکز مختلفی قیمت بگیرید . نکات زیر را دقت بفرمایید :

۱-قیمت : پایین بودن قیمت ساعت پرینت ملاکی برای ارزان تمام شدن قطعه نهایی نمی باشد زیرا با کوچکترین تغییرات در سرعت و فاکتور های دیگر در نرم افزار مخصوص پرینتر های سه بعدی ، ساعت کار دستگاه به اندازه زیادی تغییر پیدا میکند ، یعنی ممکن است شرکتی با قیمت ساعتی ۱۰ هزار تومان قطعه را گرانتر از شرکتی با قیمت ساعتی ۱۵ هزار تومان برایتان محاسبه نماید. پس اولین ملاک درست قیمت نهایی و تمام شده قطعه می باشد .

۲-کیفیت :  کیفیت نهایی قطعات چاپ سه بعدی شده ، دومین ملاک مقایسه می باشد که با توجه به نمونه کارهای زده شده توسط شرکت ها می توان تا حدودی از میزان کیفیت نهایی قطعات اطمینان حاصل کرد . به خاطر متفاوت بودن شکل هندسی قطعات و نیز تنظیمات اعمال شده برای هر قطعه ، نمی توان به صورت ۱۰۰ درصد از نمونه کار ها در مورد کیفیت اطمینان حاصل کرد . ( مخصوصا در مورد قطعاتی که نیاز به ساپورت دارند )

 

%fast maker  - قیمت پرینت سه بعدی و محاسبه خدمات چاپ سه بعدی

شروع سفارش و استعلام قیمت پرینت سه بعدی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *