%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

معرفی ۱۰ نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

میخواهید با بهترین کیفیت و جزئیات طراحی خود را پرینت کنید؟؟

می خواهید اتلاف زمان کمتری در پرینت خود داشته باشید؟؟

نرم افزارهای slicer به عنوان واسط بین مدل سه بعدی و پرینتر سه بعدی عمل می کند و تأثیر عمیقی بر کیفیت نهایی و زمان پرینت دارد.

در حالت کلی باید گفت که نرم افزار اسلایسر، مدل سه بعدی را آماده چاپ کرده و خروجی (Gcode) فرمت چاپ توسط پرینتر سه بعدی را آماده میکند. این نرم افزار های به دو صورت پولی و رایگان در دسترس میباشد، ما در فست میکر قصد داریم شما رو با جدیدترین و محبوبترین نرم‌افزارهای اسلایس پرینت سه بعدی اشنا کنیم.

 

معرفی نرم افزار ها:

 

 ۱:Astroprint

 

%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

اولین نرم افزاری که به شما معرفی میکنیم Asrtoprint میباشد که دارای محیط ساده و مجهز که به شما این امکان رو میده که بتونید از راه دور اونو کنترل کنید.این محیط کاربری به دو حالت ساده و حرفه ای تقسیم مشود. در حالت ساده ، تنها چیزی که می توانید انتخاب کنید ، مواد و کیفیت مورد نظر قبل از ارسال آن به چاپگر سه بعدی است و در حالت پیشرفته ، برای رسیدن به نتایج بهتر تنظیمات بیشتری در اختیار شما قرار میگیرد. مناسب برای مبتدیان پرینت سه بعدی که می خواهند یک محیط مطمئن برای چاپ مدلهای سه بعدی خود داشته باشند.

وب سایت:  Asrtoprint

 

۲:Tinkerine Suite

 

 

%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

دومین نرم افزار tinkerine suite  میباشد،این نرم افزار بهترین نتایج ممکن رو برای چاپ تضمین میکنه که این موضوع یک ویژگی عالی برای این نرم افزار جدید میباشد.

این نرم افزار قادر به ویرایش اساسی و ایجاد ساختار های پشتیبانی برای مدل های سه بعدی است.تنظیمات این نرم افزار اگر چه تنها چند گزینه هست اما در عین حال قدرتمند میباشد.

این نرم افزار مناسب افراد مبتدی و کاربرانی که میخواهند از پرینت خود مطمین شوند.

لینک دانلود:  tinkerine suite

 

۳:CraftWare

 

%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

سومین نرم افزاری که معرفی میکنیم CraftWare میباشد که اولین چیزی که کاربران متوجه آن خواهند شد رابط رنگارنگ و بصری است که کنترل کامل بر تنظیمات چاپ سه بعدی را ارائه می دهد. توسط سازنده چاپگر سه بعدی CraftBot ساخته شده و تقریباً با همه چاپگرهای FDM 3D سازگار است. با استفاده از تصویری Gcode ، کاربران می توانند هر زاویه چاپ را از هر زاویه قابل تصور مشاهده کنند و ۳۶۰ تصویر از مدل را مشاهده کنند. طبق گفته سازنده ، برش دهنده از الگوریتمی استفاده می کند که بهترین مسیر ممکن ابزار برای چاپگر سه بعدی را تولید می کند. CraftWare در دو حالت “ساده” و “حرفه ای” ارائه می شود و کاربران می توانند حالت مورد نظر خود را سفارشی کنند.این نرم افزار مناسب افراد مبتدی است.

لینک دانلود:  CraftWare

 

۴:OctoPrint

 

%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

چهارمین نرم افزار اوکتو پرینت میباشد که به شما این امکان رو میده که همه فعالیت ها رو از طریق مرورگر وب و دستگاه های دستی خود کنترل و نظارت کنید.همچنین میتونید بدون استفاده از SD Card و با استفاده از مرور گر اونو بارگذازی کنین.  بنابراین حتی نیاز ندارید فایل را روی کامپیوتر جداگانه اسلایس کنید، تنها کافیست مدلSTL  رو در این نرم‌افزار لود کرده و کل کارها انجام میشود. این نرم‌افزار روی مدار  Raspberry Pi نیز نصب میشود، طوری که امکاناتی مثل استفاده از وب کم و دیگر پلاگینهای اضافه فراهم میشود. این نرم افزار مناسب افراد متوسط تا حرفه‌ای میباشد

لینک دانلود:  OctoPrint

 

۵:IceSL

 

%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

پنجمین نرم افزار IceSL میباشد که یک نرم افزار جدید و جالب ، دارای ماژول ها و توانایی های مختلفه که  تا حدودی شبیه نرم افزار OpenSCAD هست.  به صورت تئوری میتوان برای آن انجام هرکاری را متصوربود. یکی از مهمترین ویژگی های این نرم افزار امکان اضافه کردن تنظیمات برای هر لایه به صورت جداگانه میباشد. این ویژگی به شما امکان می دهد مثلاً یک قسمت مکعب با طراحی داخلی پایه در طبقات پایین و متفاوت با طبقات فوقانی را انتخاب کنید. این نرم افزار مناسب افراد حرفه ای است.

لینک دانلود: IceSL 

 

۶:ideaMaker

 

%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

ششمین نرم افزار،IdeaMaker میباشد که توسط سازنده چاپگر سه بعدی Raise3D ساخته شده که بر روی ارائه یک تجربه کاربر پسند و همه کاره تمرکز داره. این نرم افزار با یک موتور برش مکانیکی چند دنده ای  ۶۴ بیتی، که سرعت بالای برش را امکان پذیر می کند کار میکند. تعدادی ویژگی در این نرم افزار وجود دارد که هدف آنها ساده سازی روند برش ، تولید خودکار پشتیبانی ، اصلاح مدل های ناقص و طرح بندی خودکار برای چندین پرونده در یک کار چاپی است.نکته قابل توجه این است که میتوانید پرینت رو از راه دور کنترل نمایید. این نرم افزار مناسب افراد متوسط رو به حرفه ای است.

پیشنهاد خواندن این مطلب
ساخت ماکت با پرینت سه بعدی

لینک دانلود:  IdeaMake

 

۷:Repetier

 

%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

هفتمین نرم افزار Repetier هست که یکی از پیشنهادات عالی برای پیشرفته شدن در چارچوب open source محیط کار به شما داده میشود. این نرم افزار پیشرفته تر از نرم افزار CURA است و منوهای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد که بعضی اوقات می تواند به عنوان یک مزیت برای شخصی سازی چاپ سه بعدی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این ، Repetier Host دارای ویژگی های دسترسی از راه دور است. شما می تونید با استفاده از سرور Repetier به پرینتر سه بعدی خود از هرجای دنیا دسترسی داشته و اونو کنترل کنید. این نرم افزار مناسب افراد متوسط رو به حرفه ای است.

لینک دانلود:  Repetier 

 

۸:MatterControl

 

%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

هشتمین نرم افزار MatterControl هست که یک میزبان پرینتر سه بعدی برای کامپیوتر شخصی شماست یعنی هر دوی آنها حین پرینت باید به هم متصل باشند. از طرف دیگر ، می توانید پرونده GCode را در کارت SD ذخیره کنید. MatterControl دارای سه موتور برش (MatterSlice ، CuraEngine و Slic3r) است که تست و مقایسه نتایج را آسان می کند. در حالت اولیه می توانید ارتفاع لایه ، میزان تو پر بودن ، پشتیبانی مواد و raft  را تنظیم کنید. این نرم افزار مناسب برای کاربران پیشرفته ای که می خواهند چاپ زیادی کنند.

لینک دانلود: MatterControl

 

۹:Cura

 

%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

نهمین نرم افزاری که معرفی میکنیم که یکی از معروفترین آنهاست CURA میباشد. این نرم افزار متن باز (Open Source) توسط شرکت Ultimaker توسعه داده شده. با استفاده از نرم افزار CURA می توان تنظیمات مربوط به پرینت را انجام داد و مدل لایه لایه شده را برای پرینتر فرستاد. تعیین ضخامت لایه ها، میزان تراکم داخلی(Infill)، تعداد و کیفیت ساپورت ها و کلیه تنظیمات دیگرِ پرینت ،در نرم افزارهای واسطی ،شبیه CURA امکان پذیر هستند. هر چه ضخامت لایه ها بیشتر باشد مدل اسلایس شده از لایه های کمتری تشکیل می شود و زمان کمتری نیز برای پرینت آن نیاز است. چاپ سه بعدی آن بسیار آسان است و به شما امکان می دهد مهمترین تنظیمات چاپ سه بعدی را در یک فضای ساده مدیریت کنید.این نرم افزار نه تنها برای مبتدیان مناسب است بلکه برای حرفه ای ها ۲۰۰ فاکتور قابل تنظیم ارئه داده است.

لینک دانلود: CURA

 

۱۰:Slic3r

 

%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

دهمین نرم افزار Slic3r هست که یک نرم افزار برش دهنده منبع باز (open source) میباشد و ویژگی انحصاری مربوط به حاشیه یا bleeding edge را داراست که در هیچ جای دیگر یافت نمی شود.از دیگر قابلیت های این برنامه این است که چندین صفحه نمایش رو برای استفاده بهتر کاربران از پرینت سه بعدی در اختیار آن ها قرار میدهد. همچنین ، اگر سیستم ضعیفی دارید ، به ندرت با Slic3r به مشکل میخورید.اگر یکی تنظیمات رو تغییر بدید ، این نرم افزار فقط در محدوده مورد نظر تأثیر می گذارد.Sli3r برای افراد متوسط رو به بالا پیشنهاد میشود.

لینک دانلود:  Slic3r 

 

۳DpriterOS:11

 

%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

اخرین نرم افزاری ک معرفی میکنیم ۳DPrinterOS میباشد که یک پلتفرم مبتنی بر cloud است که یک برنامه  sliceرا در اختیار شما قرار میده  که میتونید به طور مستقیم از یک مرورگر به پرینتر سه بعدی خود دسترسی پیدا کنید.طراحی داخلی ساده و راحتی دارد که جدای از برش ،شامل گزینه های زیادی برای ترمیم مش ، بارگیری یا چاپ روی یک دستگاه صنعتی است.مناسب افراد مبتدی تا پیشرفته میباشد.

وب سایت:  ۳DPrinterOS

 

 

حرف پایانی

اگر به هر دلیلی نمی خواهید مدل های سه بعدیتون رو خودتو ن طراحی کنید یا ایده ای در ذهن خود دارید که نمیتونید اونو طراحی کنید ،میتونید برای مشورت،طراحی و حتی پرینت ایده خود به ما اعتماد کنید.

 

%fast maker  - معرفی 10 نرم افزار برتر slice پرینت سه بعدی

 

شروع سفارش و استعلام قیمت پرینت سه بعدی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *